Naujieji metai, kaip ir dera, prasidėjo įvairiomis pranašystėmis – kas bus madinga interjere, eksterjere, garderobe ir, žinoma, gastronomijoje. Visų paskelbtų tendencijų tikrai dar kartą neminėsime ir nemėginsime apibendrinti, tačiau labiausiai patikusią, būtinai aptarsiu – restorane pagamintas maistas į namus. Kas tai – prabanga, snobiškumas, o gal ateities būtinybė? Turbūt viskas viename. Bet, bet kuriuo atveju, neišvengiama ateities būtinybė.
- Žmonės tampa vis labiau užimti, todėl gaminti maistą nuo a iki z (t.y. pradėti nuo recepto suradimo, produktų supirkimo ir pamažu prieiti iki galutinio, valgomo varianto lėkštėje) – prabangos reikalas. Ir nesvarbu – esi verslininkas ar namų šeimininkė.
- žmonės tampa labiau sąmoningi – vis dažniau įvertinamos laiko ir finansų sąnaudos norint pagaminti vieną ar kitą patiekalą. Dažniau pagalvojama ir apie tai, kad restorane, tam tikromis technologijos ruoštas maistas (pvz.: gaminimas žemoje temperatūroje) gali būti sveikesnis, nei ruoštas namuose, kad ir kaip naminis maistas būtų liaupsinamas. Žinoma, dažnai ir skonio faktoriai nusveria restoranų pusėn.
- Šios tendencijos užuominos pasirodė jau gerokai anksčiau, kuomet atsirado maisto prekių parduotuvės internete. Ir žmonės pamažu vis labiau joms simpatizuoja. Idėjos tobulėja, ir logiškas verslininkų žingsnis, atsiradus paklausai – 2015 metų pabaigoje pasirodžiusi paslauga, pavadinimu „Vakarienės prenumerata“. Vartotojams siūloma profesionalaus šefo kurtų patiekalų vakarienei paslauga – iš anksto užsisakius vakarienę internetu, jus pasiekia jau atrinktų prekių krepšelis su visais reikalingais ingredientais vakarienei ir, žinoma, detalus patiekalo receptas. Aiškūs ingredientai, apskaičiuota maistinė ir energetinė vertė, o vakarienes gali užsisakyti, kad ir mėnesiui į priekį, be to, atsižvelgiama į vegetarus (vakarienės be mėsos) ir mėgstančius sočiau pavalgyti (didesnis arba mažesnis porcijos dydis). Dar vienas pliusas – porcijų skaičius gali būti pritaikytas kelių asmenų šeimai, o pageidaujantiems, prie patiekalų gali būti priderintas netgi vynas. Puiki priemonė mėgstantiems planuoti savo išlaidas. Paklausa didėja, poreikiai vartotojų plečiasi, todėl greičiausiai pastarosios paslaugos idėja mutuos ir pereis į aukštesnį lygį – vakarienių (o gal ir visos dienos patiekalų) ruoša bus patikėta restoranams.
- Žmonės tampa vis labiau sąmoningi, tačiau mados tendencijų vaikymasis – sąmonei nepavaldus reikalas. O šiais metais madinga nešvaistyti maisto arba iki minimumo sumažinti išmetamo maisto/atliekų likučius. Nors ši tendencija labiau orientuota į restoranus, savo sekėjus tikrai suras ir eilinių žmonių tarpe. Juolab, kad daugumos įvairesnių produktų sudėtinga rasti mažesniais kiekiais. Deja, kai kurių produktų nusipirkti mažesniais kiekiais tiesiog nėra galimybių, bet pažinti naujus skonius vis tiek norisi, todėl žmonės ieško alternatyvų. Maisto užsakymas namams iš restorano, vietoj jo gaminimo namuose – skamba kaip labai patraukli alternatyva.
- Atsižvelgiant į tai, kaip sparčiai populiarėja maisto užsakymas iš restoranų įvairių švenčių progomis, tendencija ant savo stalo regėti restoranų šefų šedevrus be didelės progos, skamba kaip labai netolima ateitis. Ir nereikia būti dideliu ekspertu, kad suprastum – poreikis tik didės. Todėl verslių žmonių žingsniai turėtų būti logiški ir adekvatūs poreikiui.
Esu tikras, kad dauguma jūsų, skaitydami šį tekstą purkštausite, kad praktiškai visuose restoranuose, norėdami žmonės gali užsisakyti maisto išsinešimui (ir užsisako), bet didelio pelno iš to negausi, todėl didelių pastangų investuoti į šią tendenciją neverta. Tačiau ar tikrai? Kad šiais metais sėkmė jūsų neapleistų, pasiraitokite rankoves ir gerų idėjų ieškokite kapstydamiesi truputį giliau. Dalinuosi keliomis savo įžvalgomis, skirtomis tiems, kurie irgi užkibo ant aukščiau paminėtos tendencijos.
Pirmiausia – restorane ruoštą maistą į namus dauguma įsivaizduoja nelabai estetiškai – atėjau/paskambinau, užsisakiau patiekalus, po tam tikro laiko pasiėmiau vienkartinius indelius (greičiausiai įpakuotus polietileno maišelyje) ir išėjau. Taip dažniausiai patiekalus išsinešti pateikia tos vietos, į kurias tūlas restoranų lankytojas arba sveikiau norintis gyventi pilietis nekištų nosies nė lazda genamas. Pamirškite tai, ką žinojote iki šiol.
- Dažniausiai žmonės pasiryžta naujiems dalykams tada, kai apie naujus dalykus žino pakankamai informacijos arba juos „„užkabina“ teigiamos kitų patirtys. Todėl skirkite laiko ir finansų naujos paslaugos marketingo vystymui – socialiniai tinklai, nuotraukos, kasdieniai įrašai (tačiau ne standartiniai, o turintys cinkelio!) teisingi, viliojantys paslaugos aprašymai/pristatymai ir kt.
- Juk savo restorane jūs niekada neleistumėte maisto nešti neišvaizdžiuose induose, tiesa? Tuomet kodėl renkatės pigiausią variantą kai kalbama apie vienkartinius indus maisto išsinešimui? Anties krūtinėlės vertė ir skonis tikrai skirsis priklausomai nuo jos pateikimo – daili lėkštė ar putplasčio indelis, kas geriau? Pasirūpinkite tinkamais indais patiekalų išsinešimui ir svečias tikrai įvertins. Maišeliai patiekalų indeliams sudėti – popieriniai, medžiaginiai ar bet kokie kitokie, tik ne turgaus variantas (spalvoti, ploni ir susiglamžę polietileno maišeliai)! Polietileno maišelis sugadins pačią dailiausią dėžutę ir patį skaniausią patiekalą. Beje, maisto išdėstymas dėžutėje, turi būti toks pat estetiškas kaip ir lėkštėje – pratinkite savo virėjus skirti tam laiko, o ne sumesti patiekalus bet kaip. Žmonės tai įvertins. Pasirūpinkite ir savo restorano logotipu ant pakuotės/maišelio ar bent kortele maišelio viduje su kontaktais – tegul jūsų klientai visada žino kur kreiptis išalkus!
- Norite būti išskirtiniai, norite, kad jūsų svečiai jumis žavėtųsi? Pasirūpinkite, kad jūsų klientams nereikėtų važiuoti iki restorano tik tam, kad atsiimtų savo užsakymą. Nuvežkite jiems patys!
- Norite turėti klientų? Įsiklausykite į jų poreikius! Sveikesnis, subalansuotas maistas, tiksliai apskaičiuotas kalorijų dydis, skanus, kokybiškas, pakankamai įvairūs pasirinkimo variantai, vaikams tinkantys patiekalai. Išpildykite šiuos poreikius ir turėsite savo nuolatinių klientų ratą.
- Suteikite savo klientams papildomų pasirinkimo galimybių, tokių kaip prie patiekalo derantis vynas! Maisto ir vyno derinimas vis dar labai populiarus ir ne visiems atrastas potyris. Padėkite savo klientams augti, surasti naujų spalvų eilinėje vakarienėje ir jie atsidėkos savo lojalumu.
- Ir svarbiausias dalykas – ruoškite skanų maistą! Ir šviežią. Venkite pusfabrikačių, ieškokite naujų skonio derinių ir nebijokite eksperimentuoti ar pasiūlyti brangesnių patiekalų savo klientams.
Tikėkite savimi ir būkite geriausi!