Kaip visame pasaulyje, taip ir pas mus po truputį pastebimas žuvies ir jūrų gėrybių paklausos augimas. Šiemet jau antrą kartą Lietuvoje sudarytame 30-ies geriausių restoranų reitinge randame net kelias vietas, didelį dėmesį skiriančias žuviai. Tiek gatvės užkandinėse, tiek fine dining restoranuose mėsos suvartojimas po truputį mažėja, daržovės puikuojasi svarbiausioje lėkštės vietoje ir užima tos vietos vis daugiau, o jūrų gėrybės taip pat po truputį taisosi užimti garbingiausias vietas restoranų valgiaraščiuose.
Vartotojai traktuoja žuvį ir jūrų gėrybes kaip sveiką pasirinkimą, tuo tarpu sąvoka „„sveikas“ šiuo metu yra išsiplėtusi nuo tiesiog „„nekaloringo“ iki vietinio, natūralaus, tvaraus maisto produkto. Į šią sąvoką patenka ir vadinamasis „„supermaistas“, t.y. maistas turtingas baltymų ir antioksidantų, kuo žuvies produktai ir pasižymi. Beje, mažėja šaldytų produktų baimė. Nors atvėsintos jūrų gėrybės laikomos sveikesnėmis, šviežesnėmis ir geresnės skonio kokybės, tačiau virtuvės specialistai paprastai supranta, jog šaldyti produktai turi tokius privalumus kaip ilgesnis galiojimo laikas ir naujų technologijų dėka išsaugotos naudingosios medžiagos. Šaldytų produktų rinkai augti padeda ir modernių distribucijos kanalų plėtra, kartu su naujais apdorojimo, pakavimo, sandėliavimo bei transportavimo technologiniais sprendimais. Šaldyta produkcija padeda spręsti ir tvaraus žuvininkystės produktų vartojimo, pvz. žuvų išteklių išsaugojimo ir maisto atliekų švaistymo, keliamus klausimus.
Pasaulio restoranuose šiuo metu itin didelis dėmesys skiriamas produktų sezoniškumui ir jų kilmei. Šefas Gilles Dumont, vadovaujantis įspūdingam restoranų kompleksui Vilniuje „„Bizarre“, pasakoja paisantis sezoniškumo: „„Nuo mažens pamenu, žmonės sakydavo, kad midijas reikia valgyti tik tais mėnesiais, kurių pavadinimai anglų kalba turi galūnę „„BER“, t.y. rugsėjį, spalį, lapkritį ir gruodį (angl. September, October, November, December). Aš taip pat stengiuosi šios taisyklės laikytis“.
Nors šefas sako pastebintis, kad Lietuvoje žmonės vis dar bijo nežinomų pavadinimų, rinka po truputį darosi išrankesnė. Restoranų lankytojai nori išgirsti, iš kur ant jų stalo atkeliavo mėsa, žuvis ar jūrų gėrybės. Vis daugiau pirkėjų nori atrasti daugiau nei tik lašišą ir krevetes. Dabar juos domina varlių šlaunelės, Raudondryžių omarų uodegos, Paprastojo didžiojo skraidkalmario čiuptuvai ar Pelaginis krabas-plaukikas. Taip pat sepijos, moliuskai, jūrų šukučių mėsa, Pietinis karališkasis krabas ar Kamčiatkinio karališkojo krabo kojos ir žnyplės. Ir kai išskirtinis produktas pats savaime yra patiekalo žvaigždė, jo kokybė neginčijamai tampa svarbiausiu dalyku.
Atsakingai pasirinkdami tiekėjus, nepriekaištingą kokybę gali užtikrinti PROMO Food Service/Cash&Carry. Užtikrinama ne tik kokybė bet ir pastovus bei itin platus asortimentas, kurio didžioji dalis yra pasiekiama ištisus metus, kadangi prekės yra perkamos iš didžiausių Europos jūrų gėrybių tiekėjų ir tiekiamos iš viso pasaulio (Šiaurės Amerikos, Argentinos, Ispanijos, Indijos, Vietnamo, Bangladešo, Norvegijos, Prancūzijos ir kt. šalių). Daugiau informacijos apie prekes galima rasti PROMO Cash&Carry Šaldytos žuvies ir jūrų gėrybių produktų kataloge. Šalia plačiausio šaldytų jūrų gėrybių asortimento siūlomos ir profesionalios konsultacijos, individualūs meniu sprendimai bei receptų ruošimas.
Svarbiausia šefo Gilles Dumont taisyklė ruošiant jūrų gėrybes – jų neperkepti! O daugiau viskas priklauso nuo fantazijos. Apklausos rodo, jog restoranų lankytojai labiausiai pageidauja ant grilio ruoštų žuvies ir jūrų gėrybių patiekalų. Tad derinkite krevetes ar žuvį su ant grilio keptais tropiniais vaisiais arba marinuotomis daržovėmis, ragaukite Japonijos ar Havajų virtuvių įkvėptus skonius, siūlykite savo svečiams saldžiai aštrias pikantiškas patirtis ir įsimintinus patiekalus. Nuo lašišos ar menkės, iki krevečių, šukučių bei kalmarų – viskas tinka vasariškiems grilio patiekalams. Viską rasite PROMO Food Service/Cash&Carry.